mufiza
jalanku


Jadikanlah dirimu wahai sahabat PEJUANG ISLAM seperti LEBAH..memakan hanyalah yang baik..memberi yang terbaik dan hinggap di dahan pun tidak mematah dan merosakkan dahan !

Kata Syeikh Abd Qader Jailani "KAMU SOMBONG DENGAN ORANG YANG SOMBONG DENGAN HUKUM ALLAH ITU SEDEKAH "

MyBee
"WAHAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN! JANGANLAH KAMU MENCAMPAKKAN DIRIMU KE DALAM KEBINASAAN "

Umur PEMUDA tidak dikenali dalam perjuangan Islam kerana RASULULLAH pun dibangkitkan menjadi NABI sewaktu umur 40 tahun..13 tahun berada di Mekah. BERHIJRAH sewaktu berumur 53 tahun...lebih lagi hebat 2 tahun selepas itu berlakunya peperangan BADAR sewaktu NABI berumur 55 TAHUN !!!

Chicken litte
Seorang profesor mengeram telur ayam di dalam balang yang diisi suhu badan ayam mengeram lalu ditegur oleh seorang peladang "usaha kamu akan sia-sia kerana tidak akan sama dengan ayam yang ALLAH cerdikkan dengan sentiasa mengalih telurnya sewaktu mengeram supaya menjadi kepala..kaki..tengkok..kaki dan sebagainya !!" SUBHANALLAH

GreenAnt
Lihatlah KEKUASAAN ALLAH di dalam PENTADBIRAN SEMUT di sarangnya...sarang bertingkat-tingkat..terdapat pengawal di pintu masuk..tempat tentera berlatih..bertelur..menetas dan ajar anak berjalan..makan..gudang makanan... permaisuri bersemayam... kubur!!!.. bukankah kamu wahai manusia pernah melihat semut mengheret rakannya ke dalam lubang ???SUBHANALLAH


Teori ulama...SURAH ISRA' DARI AYAT 2 HINGGA 104 YANG BERMAKSUD "APABILA JANJI KAMI YG KEDUA MENANDAKAN YAHUDI AKAN MUSNAH, KAMI AKAN HIMPUNKAN YAHUDI DI SATU TEMPAT " HARI NI DI PALESTIN.... HURUF-HURUF DARI AYAT 2-104 ADA TERDAPAT 1443 HURUF... SEKARANG YAHUDI TELAH PUN DIHIMPUN... TAHUN ISLAM 1431...
ADA YAHUDI YANG FAHAM KALAULAH 1443 DITOLAK DENGAN 1431 (1443-1431) MEREKA SUDAH TIDAK LAMA BOLEH BERSERONOK !!!!

Perjuangan
HADIS NABI "tidak sempurna iman seseorang kamu sehingga kamu sayang kepada kawanmu sebagaimana kamu sayang dirimu sendiri "

"Berfikirlah seperti FIKIRAN orang bijaksana dan bercakap serta bergaullah
dengan BAHASA orang kebanyakan "

Al A'raf 175-176 maksud firman Allah " bacalah kepada mereka wahai Muhammad berita org yg Allah datang kpd mereka teguran Al Quran lalu mereka tidak mengendahkannya... perumpamaan mereka seumpama ANJING.. hulur atau tidak hulur makanan pun dia jelirkan lidah... itulah PERUMPAMAAN bagi mereka yg dustakan ayat-ayat Allah dan ceritakan kpd mereka supaya mereka dapat berfikir "

Perjuangan3
" PERKARA YANG JAHAT TIDAK PERLU DISEMBUNYI. NANTI ALLAH AKAN BONGKAR JUGA DAN PERKARA BAIK TIDAK PERLU DIHEBAH SEBAB NANTI MANUSIA AKAN TAHU JUGA "

Maksud firman Allah "Tidaklah Muhammad itu melainkan Rasul seumpama Rasul-Rasul yang terdahulu.. maka adakah kalau dia mati, kamu akan kembali murtad? siapa yang kembali murtad ianyanya tidak memberi apa-apa pun mudharat kepada Allah dan Allah akan ganjari pahala kepada orang-orang yang baik "

Perjuangan2
Maksud Firman Allah "Janganlah kamu berasa lemah untuk menghadapi musuh Islam.. kalaupun kamu berasa tersiksa sesungguhnya musuh juga pernah terseksa seperti kamu terseksa tetapi kamu mengharapkan KEREDHAAN ALLAH apa yang tidak mereka harapkan "

Tenang
0 Responses

Post a Comment